tisdag 19 juli 2011

många laxar i laxasken

Nu har jag funderat en massa. Legat sömnlös utan att orka röra mig. Funderat som fan, helt enkelt.

1. Jag är inte så jättetaggad inför Magaluf. Varför? JO! Jag vet hur roligt det kommer bli, det kommer att bli årets längsta, bästa fest. En hel vecka, liksom. Det kommer ju bli hur jävla underbart som någonting i hela världen någonsin kan bli, typ. Men jag vet hur olycklig jag kommer vara veckan efter. Som en ihärdig ångestbakfylla som kommer smyga sig på varje gång jag kollar på en bild, pratar om hur underbart det var, eller ens träffar någon som var med på resan, synkat putar med underläppen och tänker ''Gud vad jag vill tillbaka''.

Jag tänker fortfarande på Marbella. Får lite ont i magen och tänker att jag vill tillbaka. De två sista dagarna, och de två första veckorna hemma i Sverige var värst. You know the feeling. Detta är fan ett problem. Jag have got to start living i nuet. Palla tralla runt och vara deppig innan jag ens har åkt därifrån. Innan jag ens åkt dit.

Det bästa med det hela är att jag har lösningen till mitt I-landsklassade ''problem'': Bli rik, och var där du vill vara hela tiden! Tänker jag någonsin att ''jag vill tillbaka'', då åker jag tillbaka. As simple as that.

Då tänker ni: Varje dag kräver en natt, man måste ha lite tråkigt för att uppskatta det roliga. Äsh, säger jag och säger spydigt att jag nog kan uppskatta en dag på Hawaiis finaste playa idag trots att jag bungyjumpade i Australien igår.

Så ja, jag ska bli rik.

2. Vi tar det en annan gång. Jag orkar inte skriva, och jag tror inte att det är många som ens orkade läsa hit. Puss på er som gjorde det. Er älskar jag mest!

1 kommentar:

  1. haha, jag håller helt med dig bruttan! man får fan blir rik.. frågan är bara hur och när.. kommer sakna dig när du är borta! hoppas ni får det sjukt bra! det förtjänar ni :)

    SvaraRadera