måndag 11 juli 2011

här dammar det

Fan vad najs det hade varit om folk faktiskt läste denna bloggen alltså, ni vet, håva in litta pengar. Kenza, hon tjänar cirkus - 200'000/månaden. (jag googlade). 200'000 för det jag gör gratis, haha, hon bloggar kanske oftare än en gång i månan' dock. Jo men det hade varit rätt gott att tjäna pengar på att resa, shoppa, knäppa lite bilder, festa... Något att satsa på? Ska börja med över många sär skrivningar för det har jag märkt att alla små tjejer till stor bloggerskor gör. Det är där stålarna sitter -  i sär skrivningarna!

Men det var inte det jag hade på hjärtat när jag dammade av lösenordet och loggade in här.

Min mormor. Hon är ingen gammal kärring, hon är ganska hipp för att vara 180, faktiskt. Hon har Facebook och allt det där, klär sig i långa kjolar för att hon har sett ''tonåringar på stan ha det''. Varför inte liksom. Men den här tanten kan fan aldrig sluta snacka. Trots mindre uppmuntrande respons som suckar och ''mm.. mhm...'', så fortsätter hon babbla. I skrivande stund berättar hon om en älg som vandrade runt i Ystad och blev skjuten. Det kanske inte ens var Ystad, jag lyssnar inte. Jag skriver, suckar, stirrar rakt in i skärmen. Ändå fortsätter hon prata. Finns det något slags piller jag kan droppa ner i hennes kvällste? (att hon dricker kvällste kanske underminerade det jag sa om att hon inte var en gammal 180 åring)

Haha! Jag har alltid munnen full av mat, det är därför magen ser gravid ut. Många bullar i ugnen, men inge ungar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar