torsdag 3 februari 2011

sviken av tekniken

AH! Hur arg, jag, fan, AH!
Mmm.. hade en skit tråkig dag i skolan, inget speciellt har hänt, bla bla. Skulle fika efter skolan men det blev inte av för att: Min mobil är zurückgeblieben big time! Jag åkte hem efter skolan för att hämta pengar. Planen är att jag ska möta upp Emma och Ben i stan efteråt. Jag väntar och väntar och börjar blir smått irriterad eftersom Emma skulle ringa när de var påväg. Jag smsar båda, men får inget svar. Jag blir lite pissed och tycker att det är fett dålig stil. 
Efter en stund ringer jag upp Emma och hör efter vad fasen som händer, varpå hon svarar att de både ringt och smsat flera gånger man att det är jag som inte svarar. Öhh? Neee, inga missade samtal, inga sms, nada, hichi. 
Jag kommer på den kloka tanken att starta om min mobil, efter ett par sekunder börjar smsen droppa in, sms som jag borde ha fått igår och i förrgår. Så det blev ingen fika för min del, eftersom min mobil inte ville det. Nu har jag iallafall bytat tillbaka till min förra, med lite reservdelar från husets alla trasiga mobiler ska det nog funka utmärkt. Hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar