söndag 28 november 2010

mycket planer, lite verkstad

då ska vi se... Ja! i fredags var det först meningen att vi skulle åka upp till Kivik och festa, men det blev en massa klydd så det ställdes in, så vi bestämde oss för att dra till DK istället, trots ENORMT mycket klydd kom vi faktiskt dit tillslut, dock bara 3 stycken från det ursprungliga startfältet, men ändå. Vi kom dit ganska sent och fick därför betala inträde vilket är gratis innan klockan 12, men vi kom dit några minuter sent och fick stå i lång kö, vilket man också brukar slippa om man kommer i tid. Men vi hade skoj iallafall, vi dansade och hade oss. kom hem vid 7 på morgonen. Vaknar halv 1 på lördagen, skulle egentligen baka lussebullar med Annie men det blev lite för sent så vi sket i det tillsvidare. Jag sitter hemma hela dagen och gör ingenting. på kvällen skulle jag egentligen åka och festa i Skurup, men det blidde intällt det med, så jag skaffar nya planer, att åka hem till någon som jag knappt känner med hanna och göra någonting, vet inte vad, men bättre än inget tänkte jag. tro det eller ej, men det blev inställt. så jag åkte hem till Hanna och latjade istället. Idag, Söndag, skulle jag egentligen träffa Sigrid men det blev inte så, tar det på Onsdag istället. Jag åker då hem till Annie för vårt omtalade julbak, vi börjar baka och allting är så mysigt det bara kan bli, men sen upptäcker vi att det kravlar runt en massa mjölbaggar i smeten, mysiga små krabater! medan Annies mamma är och handlar nya ingredienser till oss sticker vi ut och åker lite pulka. Jag halkar då i backen och tar tag i en taggbuske och mitt finger börjar blöda som in i helvete, Annies armband gick isönder och alla kidsen tittade lite misstänksamt på oss.. efter ett fåtal vändor i backen beger vi oss hem för att ge oss på bakningen igen. chockerande nog blir bullarna fantastiska och loppfria. Thats it! (bilder kommer inom kort)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar