tisdag 30 november 2010

det hade varit så coolt att bara rädda världen

Shit, har fått någon snurra i huvet efter att ha skrivit ett lååångt arbete om folkmordet i Rwanda och sett filmen Hotel Rwanda. Kom på en fantastisk slutsats: MÄNNISKOR ÄR CP! vem fan gör så? Plus att min vän emma la in ett inlägg om kvinnlig könsstympning på sin blogg, så jäkla sjukt! ush... ska ta mig till biblioteket imorgon om jag hinner efter träningen och låna Desert flower och Skändad, båda om två kvinnor som blev könsstympade som små. Ni känner säkert igen Waris Dirie som har skrivit Desert flower, från H&M reklamen. Nu sitter jag och läser sidor efter sidor om kvinnlig könsstympning, vågar jag trycka på knappen ''bilder'' på google? Det är fruktansvärt verkligen!

Desert flower, av och om Waris Dirie
 

Waris Dirie och Liya Kebede som spelar Waris i filmatiseringen av boken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar